Bootcamp

Deze zondag trok menig Puncher naar de sporthal voor een dag vol volleybal en workshops. Ook dit jaar stond de Bootcamp in het teken van zoveel mogelijk leren en zoveel mogelijk volleyballen. Onder leiding van verschillende externe trainers gingen volleyballers van alle niveaus aan de slag. Er werd getraind op aanval en verdediging met ronde en eivormige ballen. Tussen de trainingen door werd er stilgestaan bij het belang van een “opgeruimd hoofd” en gezond eten. Psychologe Anni Westerduin ging in gesprek met de studenten over het verminderen van stress en diëtiste Gerda Stougie besprak hoe je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt om goed te kunnen sporten, ook als je vegetariër bent. Voor iedereen die nog niet genoeg gesport had tijdens de trainingen van de dag was er nog de mogelijkheid om “liaantje te trekken”. Al met al was het een leuke, intensieve dag waar we heel veel van beren geleerd hebben.

---

This Sunday many Punchers travelled to the sports hall for a day full of volleyball and workshops. Like every year, the Bootcamp focused on playing as much volleyball as possible and learning as much about volleyball as possible. Under the guidance of various external trainers, volleyball players of all levels set to work. They trained on both attack and defense with round and egg-shaped balls. In between the training sessions two workshops focused on the importance of an “organized head” and healthy nutrition. Psychologist Anni Westerduin started a conversation with the students about reducing stress and dietician Gerda Stougie discussed how to ingest enough nutrients to be able to exercise, even if you are a vegetarian. For everyone who did not have enough exercise during the day’s training sessions was a possibility of tug of war. All in all it was an educational day where we learned the bear necessities.