BaseCamp

Ondanks het feit dat het vakantie was, ging maandagochtend 6 augustus bij een aantal mensen toch al vroeg de wekker. Na een licht ontbijtje werden de sportkleren uit de kast gehaald en begaf menig volleyballer van DSVV Punch, SKC studentenvolleybal en Erasmus Volley zich naar de Unit Sport in Delft, waar de Basecamp gehouden werd.

De eerste dag met 4 uur volleybaltraining begon vol goede moed en nog zonder spierpijn. Er werd hard gewerkt aan verdediging, kracht en het zogeheten ‘ball feeling’. De eerste dag meteen op kracht trainen zorgde uiteraard voor wat houterige bewegingen de dagen daarna, maar gelukkig werd de spierpijn met creatieve warming-ups en naar sokken ruikende cooling-downs zoveel mogelijk tegen gegaan.

En zo werd gedurende de week het hele volleybalspel behandeld. Setten en aanval, service pass, side-out en blok, service en rally, het kwam allemaal langs. Tussendoor was er ook genoeg te beleven. Er waren een masseuse en een fysiotherapeut aanwezig voor een gratis inloopspreekuur, er werd een yogaclinic gegeven en ondertussen weten alle aanwezigen hun action type en wat dat voor invloed heeft op hun spel. Let wel op: je action type is geen reden om tegen een trainer in te gaan!

De afsluitende barbecue was ook een groot succes, al was wel te merken dat 20 uur trainen in een week erin hakt. Nu is het wachten tot het seizoen begint om te zien of het ook effect heeft gehad! In ieder geval bedankt aan iedereen die deze week mogelijk heeft gemaakt.