SkiOui 2018

Het Franse dorpje St Sorlin d’Arves lag er lieflijk bij die zaterdagochtend in februari. Een vogel floot zijn liedje, Jean-Pierre de liftbediende veegde op z’n gemak een laagje sneeuw weg dat vannacht was gevallen en Bruno de lawinehond werkte nog half slapend zijn ontbijt naar binnen. Toen begonnen ineens alle fundamenten van dit vredige dorpje te trillen. Bruno dacht nog: “God, een lawine! It’s go time!” Maar neen, het was geen lawine. Het waren tientallen pruttelende en slippende touringbussen met aan boord honderden Delftse studenten. Jean-Pierre wierp angstig een blik op de kalender. Ja hoor, de februarivakantie van de TU Delft was weer aangebroken...

Onder deze honderden Delftse studenten was ook een groep van 40 Punchers die een week lang het volleybalveld voor de lange latten kwamen verruilen. Onder het motto “Hard gaan is zwart gaan” hebben ze die week menig piste verslonden. Gelukkig is Les Sybelles een gebied met voor ieder wat wils, dus men kon er ook voor kiezen om de balans te leggen bij iets meer hard gaan en iets minder zwart gaan.

Voor het hard gaan aspect, hoefde je deze wintersport niet eens de piste op te zoeken, want St Sorlin d’Arves beschikt over een eigen Yetibar. Vanaf de middag tot in de vroege uurtjes stond hier de muziek aan en konden Punchers onder het genot van alcoholische versnaperingen tegen elkaar opscheppen over hun skikwaliteiten.

Maar om onze naam eer aan te houden, moest ook bewezen worden dat we de meest sportieve groep op de berg waren. Dus stond iedereen ‘s ochtends weer netjes klaar voor de eerste lift om wat kilometers te maken en zonnestralen te pakken. Vooral in dat laatste zijn we erg geslaagd, zoals je dit weekend wel op het veld zal zien aan de vele duo-penottigezichten met een duidelijke skibrilafdruk.

Al met al was het een fantastische week waarin iedereen zich van zijn beste kant heeft kunnen laten zien en veel nieuwe vriendschappen zijn gesloten. Nu kunnen we “uitgerust” weer aan de nieuwe periode beginnen!